onsdag 21 december 2011

Säffle har aldrig lockat så mycket

För tillfället lever vi gott här i flat five. Vi har precis avslutat en långfrukost bestående av scones och har nu spridit ut oss över lägenheten. Karin och Olivia verkar tvätta och städa så smått i något hörn medan Fredrika intagit badrummet för att ge sig på evighetsuppdraget att raka benen, vilket vi ju alla vet kan ta lite tid när man inte gjort det på sisådär tolv veckor. Själv sitter jag kvar vid vår brasa under två filtar, lyssnar på ropen från badrummet ("aaaah, nu skar jag mig IGEN,"), tänker på att jag är så stolt över Karin som nu skitit i Allans, och räknar timmarna, för ikväll beger jag mig HEM! förstår ni, va? Hem för att fira jul med världens bästa familj och släkt, hem för att få träffa min Sandra för första gången på 14 månader, hem för att få träffa vänner jag hatar att inte kunna träffa var och varannan dag som vanligt, och hem för att få se min systers fina bäbismage. Det känns ganska fantastiskt, om jag ska vara ärlig.
Min plan när jag började skriva var att jag skulle dela med mig av den fina spotifylista vi påbörjat här i lägenheten, men jag inser nu att det blir omöjligt. Karins iPad och Olivias MacBook är omöjliga att förstå sig på så jag får helt enkelt vänta tills jag kommer hem till en vettig PC. Då jäklar!
Vi hörs när jag kommer hem helt enkelt. På julafton bjuder jag på ett inlägg på rim med lite tur!

Puss J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar